iHub je internetový magazín pro nezávislé autory a širokou veřejnost


Firmy investují do vlastních sociálních sítí. Výsledky jsou rozpačité

29.01.2013 01:48

Líbí se vám tento článek? Oceňte jej finančně.

Yammer

 

Sociální sítě v pravém slova smyslu mění svět. Jsou všude. Je to velký trend a jenom tak se nezmění. Začínají si toho všímat i korporace a snaží se toho využít i pro svůj byznys. Ne vždy se to daří.

Do konce roku 2013 zavede podnikové sociální sítě (ESN) více než 90% velkých firem, což je oproti roku 2013 nárůst o 70%. 

Petr Viktora, Deloitte

Doporučení

Zveme vás na aukci zajímavého internetového projektu.

 

Firemní soc. sítě mají umožňovat efektivnější komunikaci než přeposílané e-maily a celkově umožňují pružnější pracovní strukturu. Podle studie Deloitte jsou zatím firemní sociální sítě využívány spíše pasivně a většina zaměstnanců se na ně připojuje ani ne jednou týdně. Což samozřejmě mnoho nefunguje. Příkladem již hotové podnikové sociální sítě je Yammer

Problém s firemními sociálními sítěmi je logický. Pokud někdo již dnes používá Facebook, Twitter, G+ či LinkedIn, má ještě chuť se každý den hlásit do další firemní sítě? Obávám se, že mnoho ne. Sociální sítě fungují určitým specifickým způsobem. Jistě, vždy to můžete zaměstnancům nařídit, tedy např. "povinnost připojit se každý den". Může to ale fungovat? A samozřejmě chápu, že chtějí mít firmy komunikaci a nápady pod kontrolou a současně nechtějí vše ukazovat Facebooku.

Jak tedy vypadá ideální podniková sociální síť, kterou zaměstnanci rádi navštěvují a komunikují zde bez zábran? Nejsem si jistý.

Jan Hýsek, jh(z)akciecz.com

Líbí se vám tento článek? Oceňte jej finančně.

—————

Zpět


Diskusní téma: Firmy investují do vlastních sociálních sítí. Výsledky jsou rozpačité

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.